Klassieke Concerten












MAO OMORI pianorecital


Een soloprogramma door de Japanse fortepianiste Mao Omori, winnares van de tweede prijs van het International Geelvinck Fortepiano Concours 2016 en de Romain d’Ansembourg Stimulerings Prijs.


Op deze eerste Pinksterdag bespeelt zij een moderne piano: de Mason & Hamlin concertvleugel in onze muzieksalon. Mao is een jonge en veelbelovende pianiste die niets liever wil dan met haar spel het verhaal van de componisten overbrengen op de luisteraar.


Mao Omori neemt u mee op een muzikale reis door de tijd. Zij speelt werken van Mozart, Beethoven, Schubert en Chopin.


Datum: zondag 4 juni om 17.00 uur


Toegang €15,-, Stadspas en studenten  €12.50




Romantisch pianorecital met MARTIN OEI


De jonge pianist Martin Oei, bekend van zijn optredens op grote podia, veelvuldig finalist van belangrijke pianoconcoursen brengt een romantisch programma in onze muzieksalon. U luistert naar een bewerking voor pianosolo van het tweede pianoconcert in f kleine terts opus 21 van Frederic Chopin (1810-1849), de Ballade 4 in f kleine terts en werken van F. Liszt (1811-1886): Petrarca sonnet 123 en Sonate in b kl.t. s. 178.


Datum: 18/6 om 17.00 uur


Toegang €15,-, Stadspas en studenten  €12.50







Op zijn zestiende gaf Oei een solo recital in het Concertgebouw: de wereldpremière van de reconstructie van Beethovens Fantasiesonate in D door Cees Nieuwenhuizen. De tweede CD van Oei met deze fantasiesonate was diverse malen te horen op BBC 3 en Radio 4.

De AVRO nodigde Daniël Wayenberg en Oei uit bij de opening van het Rijksmuseum. Eind 2013 hadden ze samen een succesvolle tournee met optredens in o.a. Het Concertgebouw, Vredenburg Leeuwenbergh en Kasteel Wittenburg. In  2014 gaven ze zeven jubileum concerten voor Stichting Muziek in Huis; Koningin Maxima was aanwezig bij het slotconcert.

Op zijn vierde CD (2016) speelt Oei samen met Daniel Wayenberg op twee originele Erard vleugels uit de 19de eeuw. Deze CD ‘Chopin a deux’ met beide pianoconcerten van Chopin kreeg lovende recensies in de Volkskrant, NRC, Nederlands Dagblad